در صورت لود نشدن عکس , این متن نمایش داده میشود

تمام علوم

نگاهی بر تمام علوم جهان

نظر فراموش نشود

۳۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

مقاله ای درباره DNA


DNA (دئوکسی ریبونوکلئیک اسید) یک ساختار شیمیایی است که کروموزوم را می‌سازد . قسمتی از کروموزوم که خصوصیات ویژه را دیکته می کند ژن نام دارد . 
ساختار DNA یک مارپیچ دوتایی است که دو رشته از ماده ژنتیکی پیچیده شده اند به صورت مارپیچ به دور هم . هر رشته شامل یک ترتیب پایه است که نوکلئوتید نام دارد. هر ترکیب پایه از 4 ساختار تشکیل شده است (آدنین A ، گوانین G ، سیتوزین C ، تیمین T) 
دو رشته DNA از طریق این پایه ها به هم وصل می شوند . بنابراین هر پایه فقط با یک پایه پیوند خواهد داشت . آدنین فقط با تیمین و گوانین با سیتوزین . با تمام علوم در ادامه مطلب همراه باشید .

ادامه مطلب...
۲۹ فروردين ۹۴ ، ۲۱:۱۳ ۶ نظر موافقين ۱ مخالفين ۱
وحید خداوردی

دستگاه تنفسی


دستگاه تنفس در انسان شامل شش ها، مجاری هوا، قفسه سینه که شش ها را در خود جای داده و ماهیچه های تنفسی است. به طور کلی دستگاه تنفس را می توان به دو قسمت تقسیم کرد:

دستگاه تنفسی فوقانی که متشکل از بینی، حلق، لوزه ها و آدنوئیدها و حنجره است.

دستگاه تنفسی تحتانی که از نای، نایژه ها، نایژک ها،کیسه های هوایی و ریه ها تشکیل شده است.

ادامه مطلب...
۲۸ فروردين ۹۴ ، ۱۹:۴۳ ۲ نظر موافقين ۱ مخالفين ۱
وحید خداوردی

دستگاه گردش مواد




قلب تلمبه ای ماهیچ های و توخالی است و چهار حفره دارد، دو حفره در بالا و دو حفره در پایین. حفره های بالایی و پایینی با کمک دریچه هایی با هم ارتباط دارند. برای دیدن بقیه با تمام علوم همراه باشید .
ادامه مطلب...
۲۷ فروردين ۹۴ ، ۱۲:۲۹ ۱ نظر موافقين ۱ مخالفين ۱
وحید خداوردی

آموزش طراحی لوگو با فتوشاپ



معمولا تمام لوگوها با استفاده از ابزار Pen طراحی می شود .ابزارهای دیگر هم کاربرد دارند ولی نه به اندازه Pen . زیرا دست طراح برای کشیدن خطوط صاف و منحنی با استفاده از این ابزار باز می باشد .روش کار بسیار ساده می باشد . دقت داشته باشید که طراحی لوگو نیاز به تمرین و خلاقیت بالایی دارد و تمرین هایی که بنده برای شما قرار میدهم از روی نمونه های خارجی جهت آموزش کپی برداری شده است تا بهتر روش صحیح استفاده از ابزارها را یاد بگیرید .  ابتدا یک صفحه با پس زمینه ای که رنگ های آن در ادامه مشخص شده است ایجاد کرده و با ابزار Pen Tool دو کادر همانند تصویر روبرو میکشم . شاید کار با ابزار Pen Tool کمی مشکل باشد ولی وقتی روش استفاده از آن را یاد بگیرید سعی می کنید در همه طرح های خودتان از آن بهره ببرید . با تمام علوم در ادامه مطلب همراه باشید .
ادامه مطلب...
۲۵ فروردين ۹۴ ، ۲۰:۲۲ ۱ نظر موافقين ۱ مخالفين ۰
وحید خداوردی

بررسی تصویر در آینه مقعر

1 )


2-تعین فاصله کانونی:منبع نور بسیار دور باشد تصویر و نقطه ی نورانی در کانونی ایجاد می شود-تصویرکوچک تر-وارونه-حقیقی

اگر جسمی در فاصله بین آینه و کانون باشد-تصویر مجازی-بزرگتر-مستقیم

3-اگر جسمی روی کانون آینه باشد تصویر حقیقی-بزرگ تر و وارونه است.

تصویر در بی نهایت=2 یا 3 متر دور تر

برای دیدن بقیه با تمام علوم در ادامه مطلب همراه باشید .

ادامه مطلب...
۲۵ فروردين ۹۴ ، ۲۰:۱۳ ۱ نظر موافقين ۱ مخالفين ۱
وحید خداوردی

شیوه شکستن قفل پاورپوینت show



امروز میخواهم برای شما طریقه شکستن قفل پاورپوینت show را بگویم . پس برای دیدن این آموزش با تمام علوم در ادامه مطلب همراه باشید .
ادامه مطلب...
۱۸ فروردين ۹۴ ، ۱۵:۳۱ ۰ نظر موافقين ۱ مخالفين ۲
وحید خداوردی

ویرایش فایل PDF با آفیس 2013


آموزش پی‌دی‌اف ,برنامه آفیس

ویرایش فایل PDF با آفیس 2013

همان‌طور که می‌دانید PDF یکی از رایج‌ترین فرمت‌ها برای انتقال فایل‌های متنی و اسناد از رایانه‌ای به رایانه‌ دیگر است که مهم‌ترین مشخصه‌ آن حفظ اطلاعات و الگوی طرح اولیه در تمام رایانه‌ها و دستگاه‌هایی است که به‌نمایش درمی‌آید.

تا چند سال پیش برای مشاهده‌ فایل‌های پی‌دی‌اف به ابزارهایی همچون Adobe Reader نیاز بود و برای ویرایش آنها نیز دو راه پیش‌رو داشتید؛ نخست این‌که با استفاده از نسخه‌ حرفه‌ای نرم‌افزار Adobe Acrobat Pro آن را ویرایش کنید و دوم این‌که از فرد ایجاد کننده‌ فایل پی‌دی‌اف بخواهید فرمت قابل ویرایش آن را مانند فرمت Word در اختیار شما قرار دهد.

ادامه مطلب...
۱۶ فروردين ۹۴ ، ۱۷:۵۹ ۰ نظر موافقين ۱ مخالفين ۱
وحید خداوردی

قلب تبنده



  هر روز قلب شما در حدود 100000 هزار مرتبه می تپد و به این ترتیب 2000 هزار گالن خون در تمام نقاط بدن توزیع می شود. می توان گفت که قلب مسئولیت ایجاد جریان خون در حدود 64 کیلومتر رگ های خونی را به عهده دارد تا از این طریق ارگان ها و بافت های بدن را تغذیه شوند.هر نوع آسیب به قلب یا دریچه های آن باعث کاهش قدرت پمپ قلب، افزایش فشار و عملکرد آن برای تامین نیازهای بدن می شود. با این وصف می توان گفت که تنها راه حفظ سلامت قلب ، حفظ سلامت تمام ارگان ها است که از طریق تغذیه سالم، وعده های غذایی متعادل و انجام تمرینات بدنی منظم حاصل می شود .
ادامه مطلب...
۱۱ فروردين ۹۴ ، ۱۶:۳۸ ۰ نظر موافقين ۱ مخالفين ۱
وحید خداوردی

خواص آلبالو

نتیجه تصویری برای عکس زیبا از آلبالو


آلبالو میوه‌ای که برای بیماران قلبی و روماتیسمی فوق‌العاده مفید است و زیبایی و طراوت خانم‌ها را تضمین می‌کند.کشت آلبالو در کشورهایی که تولیدکننده آلبالو هستند روز به روز رو به توسعه است. ایتالیا و آمریکا جزو اولین کشورهای تولیدکننده آلبالو هستند و بیش از ۲۰۰ هزار تن هر ساله میوه آلبالو دارند، بعد از ایتالیا در اروپا کشور آلمان است که محصول سالانه آن به ۱۵۰ هزار تن می‌رسد. برای این که با این میوه خوش مزه بیشتر آشنا بشید با تمام علوم در ادامه مطلب همراه باشید .

ادامه مطلب...
۰۹ فروردين ۹۴ ، ۱۷:۴۴ ۰ نظر موافقين ۱ مخالفين ۱
وحید خداوردی

بهترین رکورد های گینس در سالی که گذشت

بهترین رکوردهای گینس در سالی که گذشت


پیرترین انسان جهان

در کتاب رکوردهای گینس نام خانم انگوین توترو از کشور ویتنام به عنوان پیرترین انسان جهان ثبت شد. این زن ۱۲۱ سال سن دارد.

برای دیدن بقیه در ادامه مطلب با تمام علوم همرا باشید .

ادامه مطلب...
۰۸ فروردين ۹۴ ، ۱۵:۲۶ ۰ نظر موافقين ۱ مخالفين ۱
وحید خداوردی

امیدوارم که از مطالبم لذت ببرید