معمولا تمام لوگوها با استفاده از ابزار Pen طراحی می شود .ابزارهای دیگر هم کاربرد دارند ولی نه به اندازه Pen . زیرا دست طراح برای کشیدن خطوط صاف و منحنی با استفاده از این ابزار باز می باشد .روش کار بسیار ساده می باشد . دقت داشته باشید که طراحی لوگو نیاز به تمرین و خلاقیت بالایی دارد و تمرین هایی که بنده برای شما قرار میدهم از روی نمونه های خارجی جهت آموزش کپی برداری شده است تا بهتر روش صحیح استفاده از ابزارها را یاد بگیرید .  ابتدا یک صفحه با پس زمینه ای که رنگ های آن در ادامه مشخص شده است ایجاد کرده و با ابزار Pen Tool دو کادر همانند تصویر روبرو میکشم . شاید کار با ابزار Pen Tool کمی مشکل باشد ولی وقتی روش استفاده از آن را یاد بگیرید سعی می کنید در همه طرح های خودتان از آن بهره ببرید . با تمام علوم در ادامه مطلب همراه باشید .

 1. یک صفحه با ابعاد 600×600 ایجاد کنید . Ctrl+N یا منوی File > New

 2. ابزار Pen Tool را انتخاب کرده و شکل زیر را با درصد رنگی 005fa6 ترسیم کنید . اگر برای کشیدن خطها مشکل دارید تصویر زیر را ذخیره کنید و زیر لایه اصلی شکلی که می خواهید بکشید قرار بدهید . سپس شروع به کشیدن از روی کادر کنید . مثل کشیدن نقاشی دردوران مدرسه با استفاده از کاغذ روغنی
با استفاده از ابزار Convert Point Tool و کلید Ctrl می توانید محل نقاط را تغییر داده و آنها را کمی جابجا کنید تا به شکل نهایی برسید .

1 آموزش طراحی لوگو G با فتوشاپ

2 آموزش طراحی لوگو G با فتوشاپ

3 آموزش طراحی لوگو G با فتوشاپ

 

3. بر روی لایه ای که کشیده اید دابل کلیک کرده و تنظیمات پیش فرض را تغییر بدهید . 

4 آموزش طراحی لوگو G با فتوشاپ

5 آموزش طراحی لوگو G با فتوشاپ

6 آموزش طراحی لوگو G با فتوشاپ

 

 3. ابزار Pen Tool را انتخاب کرده و شکل زیر را با درصد رنگی FFFFFF ترسیم کنید . اگر برای کشیدن خطها مشکل دارید تصویر زیر را ذخیره کنید و زیر لایه اصلی شکلی که می خواهید بکشید قرار بدهید . سپس شروع به کشیدن از روی کادر کنید . مثل کشیدن نقاشی دردوران مدرسه با استفاده از کاغذ روغنی
با استفاده از ابزار Convert Point Tool و کلید Ctrl می توانید محل نقاط را تغییر داده و آنها را کمی جابجا کنید تا به شکل نهایی برسید .

7 آموزش طراحی لوگو G با فتوشاپ

8 آموزش طراحی لوگو G با فتوشاپ

9 آموزش طراحی لوگو G با فتوشاپ

 

4. بر روی لایه ای که کشیده اید دابل کلیک کرده و تنظیمات پیش فرض را تغییر بدهید .

10 آموزش طراحی لوگو G با فتوشاپ