در صورت لود نشدن عکس , این متن نمایش داده میشود

تمام علوم

نگاهی بر تمام علوم جهان

نظر فراموش نشود

دستگاه گردش مواد




قلب تلمبه ای ماهیچ های و توخالی است و چهار حفره دارد، دو حفره در بالا و دو حفره در پایین. حفره های بالایی و پایینی با کمک دریچه هایی با هم ارتباط دارند. برای دیدن بقیه با تمام علوم همراه باشید .

بخش عمدهٔ قلب از نوعی بافت ماهیچه ای تشکیل شده است که به آن ماهیچهٔ قلبی می گویند. درون حفر ههای قلب را بافت پوششی می پوشاند که در تشکیل دریچه های قلبی نیز شرکت می کنند. وجود بافت پیوندی در اطراف قلب نیز به حفاظت از آن کمک می کند. وقتی بافت ماهیچه ای قلب منقبض می شود، نیرویی ایجاد می کند که به خون فشار می آورد و آن را به درون سرخرگ ها می راند.
تیره و روشن
هریک از بخش های چپ و راست قلب، فعّالیت مستقلی دارند. خونی که در سمت چپ قلب وجود دارد، اکسیژن بیشتری دارد و روشن است. این خون از طریق سرخرگ آئورت به تمام بدن فرستاده می شود تا نیاز سلو لهای بدن را به مواد مغذّی و اکسیژن تأمین کند در سمت راست قلب، خون تیره (دارای کربن دی اکسید) جریان دارد. این خون را بزرگ سیاهرگ ها به دهلیز راست می آورند. این خون که اکسیژن کمتری دارد، وارد بطن
راست می شود و از طریق سرخرگ ششی، به شش ها می رود تا از آنجا اکسیژن را جذب کند. خون اکسیژن دار و روشن از طریق سیاهرگ های ششی به دهلیزچپ، سپس به بطن چپ می رود تا دوباره در بدن به گردش درآید .

بطن

خون تیره

خون روشن

دهلیز

قلب

۹۴/۰۱/۲۷ ۱ مخالفين ۱
وحید خداوردی

نظرات (۱)

با سلام
در صورت تمایل به تبادل لینک اطلاع دهید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

امیدوارم که از مطالبم لذت ببرید