آیفون ۶ از نظر طراحی بیشتر شبیه به آیفون اول است. این تلفن همچون نسل قبل از بدنه‌ی آلومینیومی بهره می‌برد و این بار لبه‌های آن به جای مسطح، منحنی شکل شده است تا ظاهری متفاوت نسبت به نسل قبل به همراه ارگونومی بهتر را ارائه کند.

آیفون ۶ کمی‌ طویل‌تر، عریض‌تر، سنگین‌تر و البته باریک‌تر از آیفون 5s است. این تلفن تنها ۱۲۹ گرم وزن و ۶.۹ میلی‌متر ضخامت دارد. با وجود اینکه آیفون ۶ از ابعاد بزرگ‌تری نسبت به نسل قبل خود بهره می‌برد، اما چون باریک‌تر از آیفون 5s شده و لبه‌های منحنی‌ شکلی دارد، خیلی خوب در دست جا می‌گیرد و استفاده از آن با یک دست هم، مانند نسل قبل به راحتی انجام می‌شود.


در واقع آیفون ۶ از نظر سایز و اندازه، بین پرچمدارهای اندرویدی و آیفون ۵ اس قرار می‌گیرد. افزایش سایز صفحه نمایش باعث شده تا راحت‌تر بتوان از تلفن برای انجام کارهای مختلف استفاده کرد و از طرفی سایز ۴.۷ اینچ آنقدر بزرگ‌ نیست که استفاده از تلفن با یک دست، سخت شود.

اپل همواره توجه‌ی ویژه‌ای به کیفیت ساخت و قطعاتی که در محصولات خود بکار می‌برد، داشته و آیفون‌های جدید نیز از این قاعده مستثنی نیستند. بدنه‌ی آیفون ۶ با دقت بسیار بالایی تراش خورده است. این آیفون نیز همچون آیفون‌های قبلی حس یک کالای باکیفیت و لوکس را به انسان منتقل می‌کند.

از آنجایی که سایز صفحه‌نمایش در آیفون جدید افزایش یافته، اپل دکمه‌ی پاور را از بالای تلفن به لبه‌ی راست منتقل کرده تا دسترسی به آن راحت‌تر شود. اگر کاربرِ قدیمی آیفون باشید چند روز طول می‌کشد تا به جای جدید دکمه‌ی پاور عادت کنید. دکمه‌های حجم صدا هم کمی‌ بزرگ‌تر از قبل شده‌اند تا دسترسی به آن‌ها ساده‌تر شود.

قسمت جلوی تلفن بطور کامل با شیشه‌ی محافظ گوریلا گلس پوشیده شده است تا شکل و شمایل ظاهری دستگاه را بهبود داده و یکپارچگی قسمت جلوی آن را حفظ کند. اپل در آیفون‌های جدید خود از شیشه‌ی گوریلا گلس 2.5D بهره برده است که در آن، لبه‌های نمایشگر خمیده شده و در دل بدنه‌ی دستگاه قرار می‌گیرد. این تغییر باعث می‌شود تا در زمان لمس‌ لبه‌های صفحه‌نمایش حس به مراتب بهتری در مقایسه با تلفن‌های هوشمند فاقد این فناوری القا شود. این فناوری در انحصار اپل نیست و بسیاری دیگر از محصولات ارائه شده در نیمه‌دوم سال جاری میلادی از این نوع از صفحه نمایش بهره برده‌اند.


در لبه‌‌ی پایین صفحه نمایش دکمه‌‌ی دایره‌ای شکل خانه، وجود دارد که همچنان سنسور اثرانگشت خوان با آن یکپارچه شده است. سنسور اثر انگشت‌خوان در نسل قبلی آیفون بسیار خوب عمل می‌کرد و کیفیت خوب آن در آیفون‌های جدید نیز حفظ شده است. از طریق این سنسور شما نیازی به وارد کردن رمز عبور نخواهید داشت و تنها با قرار دادن انگشت خود بر روی دکمه‌ی خانه می‌توانید قفل تلفن را باز کنید. اپل از چندی پیش API مربوط به سنسور تاچ‌آی‌دی را در اختیار توسعه دهندگان قرار داد تا بتوانند از آن در نرم‌افزارهای خود استفاده کنند. از چندی پیش شاهد استفاده از این سنسور در اپلیکیشن‌های محدودی بودیم و رفته رفته سرویس‌های بیشتری از این سنسور بهره می‌برند.

یکی از ایراداتی که به طراحی ظاهری آیفون ۶ وارد می‌شود دو نوار در قسمت بالا و پایینِ پشتِ تلفن است که کمی ظاهر یکنواخت تلفن را بهم زده است و باعث بی‌نظمی در قسمت پشت دستگاه شده است. مورد دوم نیز مربوط به برآمدگی لنز دوربین در پشت دستگاه است. به نظر ما اصلا ایرادی نداشت که تلفن به جای ۶.۹ میلی‌متر حدود ۷.۲ میلی‌متر ضخامت داشت و در عوض از باتری حجیم‌تری بهره می‌برد و برآمدگی لنز دوربین نیز حذف می‌شد.

بدنه‌ی آلومینومی آیفون ۶ با وجود تمام جذابیت‌هایی که دارد بسیار ظریف و مستعد خط و خش است. پس اگر آیفون ۶ خریداری کردید یا باید بر روی آن از انواع مختلف محافظ‌ها استفاده کنید یا اینکه همیشه با احتیاط از آن استفاده کنید.